Paydaş Katılımı Politikası

 AMAÇ

1.1. HES Kablo A.Ş. (bundan sonra “Şirket” olarak anılacaktır) paydaşları ile açık, şeffaf ve yapıcı bir iletişim politikası yürütür. Paydaş Katılım Politikasının (bundan sonra “Politika” olarak anılacaktır) amacı, Şirket’in paydaş katılımı süreçlerinin çerçevesini ve ilkelerini açıklayarak tüm paydaşlar için bir rehber oluşturmaktır.

 

TANIMLAR

2.1. Bu bölümde politikada geçen özel terim ve kavramlar aşağıdaki şekilde kısaca açıklanmaktadır.

Şirket: HES Kablo A.Ş.

Politika: Paydaş Katılımı Politikası

Çalışan: Şirket yöneticilerini ve çalışanlarını ifade eder.

İç Paydaşlar: Şirket Üst Yönetimi ve Çalışanları ifade eder.

Dış Paydaşlar: Şirket’ten etkilenen veya etkileyen kurum dışındaki kişi, grup veya kurum/kuruluşları ifade eder. Şirketin müşterileri, kamuoyu, tedarikçileri, iş ortakları, yatırımcıları, yerel topluluklar, kamu kurumları ve düzenleyici kurumlar, akademik kuruluşlar, finansal kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları, sektör kuruluşları ve meslek örgütleri ile medya kuruluşları sayılabilir.

 

 KAPSAM

3.1. Politika,

Şirketin tüm Çalışanlarını,

Mal ve hizmet alınan firmaları, tüm iş ortaklarını ve çalışanlarını,

Dış hizmet alınan firmaları; danışmanlar, avukatlar, müşavirler ve dış denetçiler de dâhil olmak üzere Şirket adına görev yapan kişi ve kuruluşları, Şirket’in ticari ilişki içinde olduğu müşterileri de dâhil olmak üzere tüm değer zincirini 

kapsar.

 

 İLKE VE ESASLAR

4.1. Paydaş katılımı, Şirket’in faaliyetleri ile ilgili olarak paydaşları ile sürekli bilgi ve görüş alışverişinde bulunduğu bir süreçtir. Bu doğrultuda paydaş katılımının amacı:

4.1.1. Tüm kilit paydaşlarla doğru iletişim kurmak için teknik ve kültürel olarak uygun bir yaklaşım sağlamak,

4.1.2. Faaliyet ve bu faaliyetin paydaşları olumlu veya olumsuz etkileme potansiyeli hakkında yeterli ve zamanında bilgi paylaşımını garanti altına almak,

4.1.3. Paydaşlara, ilgili faaliyetin yaşam döngüsünün tüm aşamalarında görüş ve endişelerini ifade etmek için yeterli fırsat sağlamak ve

4.1.4. Paydaşlar ile olumlu bir çalışma ilişkisi kurmaktır.

4.2. Şirket paydaşlarla iletişimi ve paydaş katılımı süreci süreklidir. İletişim şekli ve zamanlaması, paydaş türüne ve konu içeriğine bağlı olarak değişebilir. Aşağıda paydaş grupları bazında iletişim mekanizmaları bulunmaktadır.

4.3. Şirket Sürdürülebilirlik Stratejisi ve Yol Haritasının olmazsa olmaz parçası Önceliklendirme Matrisi oluşturulurken ve güncellenirken paydaşların görüşleri alınır ve analize dâhil edilir. Şeffaf ve etkili bir iletişim politikasıyla paydaşlarla sürekli diyalog içinde olarak, önceliklendirme matrisinin paydaşların beklenti ve ihtiyaçları da karşılanacak şekilde geliştirilir. Önceliklendirme matrisi en az 2 yılda bir yeniden oluşturulur. Yönetim Kurulu ve Sürdürülebilirlik Komitesi bu süreyi kısaltma yetkisine sahiptir.

 

 

 KAPSAM VE SORUMLULUKLAR

5.1. Yönetim Kurulu

5.1.1. Yönetim Kurulu, Politikanın oluşturulması, uygulanması ve güncellenmesinin üst gözetiminden sorumludur. 

5.2. Sürdürülebilirlik Komitesi

5.2.1. Sürdürülebilirlik Komitesi, Politikanın oluşturulması, uygulanması ve güncellenmesinin sağlanmasından Yönetim Kurulu adına sorumludur.

5.2.2. Paydaş Katılımına ilişkin süreçlerin Kurumsal İletişim Departmanı ile beraber yönetilmesinden sorumludur.

5.3. Kurumsal İletişim Departmanı

5.3.1. İç ve Dış Paydaşlarla doğru ve etkin iletişimin kurulmasından ve gerekli iletişim mekanizmalarının kurulmasından Kurumsal İletişim Departmanı sorumludur.

5.3.2. Paydaş Katılımına ilişkin süreçlerin Sürdürülebilirlik Komitesi ile beraber yönetilmesinden sorumludur.

 

 

Paydaş Grubu İletişim Metodu İletişim Nedeni İletişim Sıklığı
 

Paydaş Grubu

İletişim Metodu

İletişim Nedeni

İletişim Sıklığı

Bayiler

Telefon/Fax/E-Mail
Ziyaret

Talep edilen ürünlerin tam ve eksiksiz tanımlanması, kalite, teslim süresi, teslim şartları ödeme şekli, satış sonrası şartlar, iade şartları vb.

Sürekli

Müşteriler

Telefon/Fax/E-Mail
Ziyaret

Talep edilen ürünlerin tam ve eksiksiz tanımlanması, kalite, teslim süresi, teslim şartları ödeme şekli, satış sonrası şartlar, iade şartları vb.

Sürekli

Firma Sahibi

Telefon/Fax/E-Mail
Ziyaret

Karlılık, markalaşma, kuruluşun Pazar değerindeki artış

Sürekli

Yönetim

Telefon/Fax/E-Mail
Ziyaret

Artan büyüme, satış ve karlılık, verimlilik
 ve operasyonların etkinliği

Sürekli

Hissedarlar

Telefon/Fax/E-Mail
Ziyaret

Karlılık, şeffaflık, paylaşımcılık, izlenebilirlik, hesap verebilirlik

Sürekli

Çalışanlar

Yüzyüze Görüşme/Easy

İyi çalışma ortamı, iş güvenliği eğitim, terfii, takdir edilme,
ödüllendirme, maaş politikası, sorumluluk, yetki ve iletişim belirlenmesi

Sürekli

Tedarikçiler

Telefon/Fax/E-Mail
Ziyaret

Sözleşme şartları, satın alma hacminde ve kapsamında artış,
uzun süreli temin sözleşmesi, talep sürekliliği
zamanında ödeme, iade şartları, MSDSlerin alınması

Sürekli

Düzenleyici/Yasal
Kuruluşlar

Telefon/Fax/E-Mail
Ziyaret

Uygulanabilir gerekliliklere ve endüstri standartlarına uyum/
raporların zamanında gönderilmesi/ilgili yasa ve yönetmeliklerin tanımlanması ve bilinmesi, revizyon çalışmalarına katılımcılık

Sürekli

Hükümet/Toplum

Telefon/Fax/E-Mail
Ziyaret

Çevrenin Korunması, etik davranış, sosyal hizmetleri, topluma saygı faaliyetleri ve kurumları desteklemek için alt yapıya harcamak üzere iş hacminde ve vergilerde artış

Sürekli

Bankalar/
Finans Kuruluşları

Telefon/Fax/E-Mail
Ziyaret

İyi finansal performans

Sürekli

Sendika

Telefon/Fax/E-Mail
Ziyaret

Yasalara uyum, sözleşmeye uyum,t atmin edici ücret ve sosyal haklar,İSG ve çevre kurallarına uyum

Sürekli

Medya

Telefon/Fax/E-Mail
Ziyaret

Reklam, tanıtım, fuar, marka değeri ve bilinirliği,
web sayfası yönetimi, sosyal medya hesabı yönetimi

Sürekli

Eğitim kurumları(Üniversite, lise vb.)

Online Eğitim, Telefon/Fax/E-Mail
Ziyaret

Online eğitim, üniversite-sanayi işbirliği, staj, bilir kişilik

Sürekli

 

Ziyaret Online eğitim, üniversite-sanayi işbirliği, staj, bilir kişilik Sürekli

 

Bu mekanizmalara ek olarak paydaşlar, Şirket’i ilgilendiren herhangi bir konu hakkında diledikleri zaman surdurulebilirlik@hes.com.tr adresi üzerinden Şirket ile iletişime geçebilir.

 

 

YÜRÜRLÜK

6.1. İşbu Politika Yönetim Kurulu Kararıyla yürürlüğe konmuştur. İşbu Politika yeni bir duyuru yapılana kadar geçerli ve yürürlükte kalacaktır.

 

GÖZDEN GEÇİRME

7.1. İşbu Politika yılda bir defa düzenli olarak, süreç veya teknik altyapı değişiklikleri ile ilgili kontroller temel alınarak Sürdürülebilirlik Komitesi tarafından gözden geçirilir. Gözden geçirilen ve güncellenen bu politika Yönetim Kurulu tarafından onaylanır.

 

 

İLGİLİ POLİTİKA VE PROSEDÜRLER

Sürdürülebilirlik Politikası

İletişim Politikası